måndag 27 december 2010

Pepparkaksgubbe och tomtenisse

jag har haft den helt underbar jul med världens finaste familj, min älskling och tomten. Ja ni läste rätt, tomten kom till oss två gånger ;) Det har varit lugnt och skönt och vi har ätit upp oss ordentligt, det behövs nog ett nyårslöfte för att komma på banan igen :)

På julafton så åt vi jullunch bestående av tomtegröt och skinkmacka hemma hos mamma och pappa. Det är så jäkla gott med tomtegröt men det är farligt att jag tycker så mkt om det för man blir väldigt mätt av gröt... haha. Lagom tills kalle började lämnade vi mamma så hon kunde få lite lugn och ro och knatade hem till My & Patrik. Emil begav sig till sin pappa också. hemma hos M & P väntade julgodis och massa mys med Wilmer. Ja sen sprang liksom tiden och julafton på och vi käkade massor, skrattade, öppnande julklappar, spelade spel, åt lite mer ja så höll det på. :)
På juldagen hängde vi på låset på Media Markt kl 08.00 (jag, Emil, My, Patrik & Wilmer) haha. Ingen skulle ha nått men Emil var helt exalterad över att det var 20 % på allt så vi var i princip tvingade att följa med :P haha. Men det blev iaf en rolig start på dagen och efter det åkte vi till mormor och morfars grav och tände ljus. Sen drog jag & Emil iväg till hans mamma för lunch och mys. Jag har verkligen fått en fin familj på köpet genom Emil :) eller man kanske säger två extra familjer eftersom han är skilssmässobarn.. nåväl trevligt va det men tyvärr kunde vi inte stanna allt för länge för på kvällen skulle min fina familj komma hem till oss. Det var dax för vår julafton med Mamma. Återigen blev det massa mat, skratt och klappar.
Jag har fått så fina och bra julklappar trots att vi inte skulle byta klappar och jag tycker det känns tråkigt att vardagen är igång igen.. Men jag är glad ändå och är så himla tacksam över att jag har en sååå himla underbar familj!



[som vanligt strular bilderna, jag vill lägga in dem där de hör hemma men de går visst inte att flytta på dem... suck.]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar