måndag 22 februari 2010

sunshine

Jag vill ha sommar och härliga sommarkvällar!!

Shit vilket jäkla vackert väder det är ute. Solen skiner som aldrig förr och jag måste erkänna att jag det svider lite i ögonen när jag tittar ut. Men det var ju så himla länge sen ju! Nu kan man ju hoppas och be att solen stannar och värmer upp spåren, växlar och vagnar så att kollektivtrafiken kan börja andas igen. För sanningen är den att Stockholm inte kan hantera sån här väderlek. Jag såg en skojjig Norrlänning som hade skrivit på aftonbladet.se att han skulle starta en insamling för katastrofdrabbade stockholm - sänk pengar till stockholmarna, det har snöat! Men det är ju sant. Det blir katastrof när det är snöväder flera dagar i sträck - jag vet inte om det egentligen tjänar något till att kalla dom (sl & banverket) för fittor för dom jobbar nog på så hårt de kan. De är ju inga vädergudar. Men jag blir jäkligt förbannad när de här om dagen sa att from nästa vinter ska de köpa in tåg som tål kyla. SAY WHAT? kom ni på det NU? Sen så lackade jag i lördags när jag hade min tågturné hem från Nina och Unke och alla monitorer pajjade och det kom fel info i högtalarna. När människor är i kaos eller förvirrade så vill vi ha raka rör och löpande information. Det spelar liksom ingen roll om man får höra 30 ggr att tågen är sena, det lugnar för då vet man att 1) det finns tåg 2) det kommer ett tåg men det är sent 3) de har inte glömt bort eller blundar för att människor står och väntar.

Nåväl, jag är iaf glad för att jag ska sitta hemma och läsa hela dagen för jag hade nog inte kommit till skolan i vilket fall som helst.

Igår kom älsklingen hem och fy rackarns va underbart det var att känna hans armar runt mig igen. Älskade Emil <3 Men tyvärr är inte Emil en hemmajobbare så nu är han på jobbet och jag konstaterar att jag saknar honom. Sen tycker jag lite synd om honom också för han hade hur mkt som helst och göra idag och han har hostat som en galning hela natten. Han måste vara helt slut.. :(



nej nu kan jag inte sitta här och skriva om massa tråkigheter - har en hel del läsning att ta mig igenom. Och jag vill ju inte göra min läsgrupp besviken ;) Vi hörs!

1 kommentar:

  1. nä! det hoppas jag inte! haha, jag saknar dock en bok som jag får imorn... så läser halva nu o halva imorn! och ja, kaos på hög nivå... suck..

    SvaraRadera