måndag 19 april 2010

all day long.

Jag har haft en bra dag idag på förskolan, att få vara ute hela dagen när vädret är såhär är verkligen kanoners! Man får så mkt energi av solen och jag njöt av varje dammigt andetag på gården. Idag har jag fått namn på alla gulleknoppars ansikten och första intrycket av barnen är bara positivt. Jag hoppas och tror att timmarna på Nyckelpigan kommer bli roliga, men inget kan någonsin gå upp emot mitt underbara Lilla Kedjan med Sandra. Den perioden i mitt liv (arbetsliv) är det absolut roligaste och bästa jag varit med om. Varje dag var underbar och det är fan galet att man kunde tycka så om ett jobb. Hoppas att jag iframtiden kommer hitta min andra jobb- själsfrände och att vi blir världens grymmaste team.

Den här veckan är bokad och planerad varje minut men jag gillar´t på någevis. Jag mår bra av att ha många bollar i luften men tyvärr så blir skolan lidande. Jag läser så lite att det knappt kan räknas som läsning. Men jag får ta den smällen, tentan löser sig kanske ändå. Huvudsaken är som sagt att jag mår bra och får andas härlig luft :D

Här hemma spelar jag Magnus Weideskog om och om igen. För er som inte lyssnat på honom än så rekomenderar jag verkligen att ni gör det. Det är en manlig version av Melissa Horn. Jag myser gärna till hans stämma. Ett smakprov:



Kvällen bjuder på lite SoL i annan bemärkelse än den som fortfarande skiner ute. Men jag ska inte klaga, jag har min Emil, min Magnus och Min sodastream = vardagslyx!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar