onsdag 14 april 2010

beautiful

gud vad jag vill tatuera mig igen! Det är ett sånt sug och jag sitter och letar inspiration. Men jag måste vänta tills ja tagit mig i kragen och smalat ner mig. Annars går det icke. Nåväl, det är väl bra att det blir lite tänketid innan jag gör något.

Igår hade jag en bra dag och jag somnade lycklig på kudden. Dagen i skolan gick smärtfritt förbi, det är en intressant kurs och jag gillar att läraren skrattar då och då. Jag hoppas att jag fortsätter att tycka att det är intressant även längre fram. Igår jobbade jag dessutom första gången på de nya dagiset vilket gick bra. Det är helt annorlunda än mitt gamla dagis men jag tror det kommer bli bra men framför allt roligt. Barn ger energi! :) Sen efter jobbet så gjorde jag ungsrostade rotfrukter i ugn med karé och sås - super gott! Till middagen hade vi strålande sol dessutom så det kändes som en sommarkväll. Efter det gick vi och köpte glass och promenerade i parken innan vi begav oss iväg med mamma för att hämta hennes sommardäck. Kvällen kändes extra lång när man gjorde lite grejjer som man inte brukar och en underbar solnedgång som avslut är inte att fnysa åt. Jag är lyckligare nu och känner att jag får energi. Det har gjort mig gott att börja jobba lite tror jag för jag får pröva något nytt, tänka på något annat än skolan , och jag lär mig uppskatta småsaker. ¨

Ikväll blir det middag på vapiano och sen bio - MYS! men först: plugg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar