måndag 12 april 2010

sådärja..

Jag har varit försvunnen, jag vet - men det är så rackarns mycket annat som har tagit min tid. Nåväl man kan väl kort säga att vi är inflyttade och är under fixar processen. Vi väntar på lite möbler, på att vi (jag) ska bestämma hur vi vill ha det och sen kosing. Men sen när allt är klart kommer det att bli kanon! Men den som väntar på nått gott.. jag är grymt impad av hur snabba och effektiva vi var med målningen, världens bästa team! I början av Maj kommer våran värd och fixar hallen och köket sen är liksom allt sånt kvar och bara möblering återstår. Det är svårt att veta iför väg vad man vill ha på väggarna och vart men som sagt, det kommer bli jätte fint. Jag har dessutom valt att inte kalla vårt hem för lägenhet utan för våning, låter nice! :)

Annars så har jag fått 2 nya jobb också. Först på syrrans dagis som vikarie, det är lite då och då och det ska bli jätte mysigt att få jobba med små busungar igen. Det andra jobbet är lite mer en utmaning och det är med Hemlösa inom Stadsmissionens regi. Jag har bara arbetat 3 pass än så länge men det är riktigt intressant. Jag lär mig massor och jag hoppas att sommaren där kommer bli både lärorik och en morot för att kämpa på med skolan.

Annars så flyter de på, jag är en tråkigt flickvän som läser eller sover all tid som inte går åt till skolan, fotbollen och jobben men jag hoppas att det bara är en fas som går över snart. Påsken var helt underbar med en blandning av fix här hemma och mysiga middagar med våra underbara familjer. Helgen har också varit kanoners, jag jobbade i fredags, igår hängde vi med mamma och sen hade alex en överraskningsfest för jimmy. Igår spelade jag match (dock världens skit match) sen blev det taco hemma hos syster yster. Jag är så jävla glad för min familj - världens bästa!! Idag ska jag läsa, läsa och läsa för att sen hämta Wilmer och ha en super mysig eftermiddag och kväll.

Nu är det dags för mig att kila iväg till böckerna men kolla in detta. Jag blir så jäkla sugen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar